Mar. 06, 2014

Såg nyss en bild på en gravsten, en gravsten jag inte sett förut men en person jag hört talats om och som jag vet har betytt mycket för bekanta till mig. Har som sagt aldrig sett denna gravsten innan men fastnade på ett instagramkonto där fotot fanns och helt plötsligt så blev det så verkligt för mig att det faktiskt är en person som ligger där, inte många år äldre än vad jag är! och jag får helt plötsligt lite ångest och väldigt ont i bröstet. Det slår mig vad kort livet är och att alla människor jag har runt omkring mig inte alltid kommer finnas här. Min underbara familj och mina underbara vänner, mina allra allra bästa vänner som jag aldrig skulle vilja leva utan!! 💖
Och nu som mamma så förstår man ju oxå att det är någons älskade barn som ligger där! Så fruktansvärt så jag vill inte tänka på det. Hoppas inte att varken jag eller någon annan förälder måste uppleva nåt så hemskt!

Usch! livet är för kort för att inte ta hand om varandra. Tala om för varandra att man tycker om varandra, va snälla och ha roligt! Blir jag inte gammal så vill jag inte ångra nåt jag gjort och blir jag gammal så vill jag fortfarande inte ångra nåt jag gjort, jag vill ha haft ett lärorikt liv med mycket skratt och fina vänner och tillsammans med min man och mina älskade barn.

Lite snurrande tankar såhär på kvällen.

Ta hand om varandra!!! <3

// Martina ♡

Kommentera här: