hårt jobb lönar sig!

ja det e ju lite så att vill man så kan man! Något jag lärt mig sen jag fick barn det är att prioritera och att ta tid till de jag vill när jag kan. Något jag försökt att lägga tid på det är träning och självklart mina barn dom är prio ett!! Men iaf träning, när jag väntade theo så mådde jag rätt dåligt och mestadels för att jag kände mig som en stor fet kossa, vilket jag oxå va! Så innan jag ens hade fött theo så gick jag och längtade tills jag kunde börja träna. När theo va ca en månad så körde jag på med lchf och träning. Har youtubat mycket, läst på nätet och tro de eller ej, gått till bibblan och lånat böcker om träning. Jag har tränat ca varannan dag och varit ute och gått nästan varje dag. Jag har hittat min mesta motivation på olga Rönnbergs sida på facebook, mamma fitness. Jag har gått ner 22kg, så nu väger jag mindre än jag gjorde innan jag blev gravid med joel! Jag är inte helt i mål än men vad kan man begära efter 4månaders träning!? Men jag är nästan där! Just idag är jag min egna inspiration för just idag måste jag få känna mig stolt att faktiskt jag har lyckats! och jag har kämpat!


bilder från 20 jan, 18 april, 20 juni -13


Jag har bestämt mig för att ge min kropp ett år innan jag ska tänka för mycket på hur tex magen ser ut, tar ju ett tag innan musklerna kommer på plats igen tex. Ska bli spännande o se vart jag är om 7månader :-)
Känns väldigt bra när man ser att ens jobb ger resultat! Därför är det väldigt roligt och ha före och efterbilder :-)
Man kan om man vill!!

Åter till vardagen :-P
Igår så tränade jag på fm när Joel va på dagis och Theo låg på golvet och grejade :-) Sen gick jag ner på stan och gjorde en brun utan sol dusch. Så nu har jag även lite färg på mage, rumpa o ben haha
Vi va bara hemma sen på em, lagade lite mat och grejade :-)
Funderar på att gå ner till vätterstranden när jag hämtat joel på dagis :-)

en lugn stund :-P


theo kramar sitt gosedjur <3

Hoppas ni har en fin o solig dag :-)
//Martina

Kommentarer:

1 Veronica i Brandstorp:

skriven

Wow, grymt jobbat! Va duktig du är..! :-)
Jag måste oxå ta o komma igång med träningen igen, du får bli dagens inspiration..
Trevlig midsommar! Kram Veronica

Svar: tack söta!:-) härligt om man kan inspirera nån :-Dtrevlig midsommar till er med!:-) hälsa familjen! kram
Martinasmirakel

Kommentera här: