läser tidningen!

Sitter o läser på aftonbladet om en familj som ska utvisas från sverige efter att dom bott här i 8 år. För fyra år sedan fick dom besked att dom inte skulle få stanna men ingenting hände och dom fortsatte sina liv, vilket man förstår eftersom dom självklart hoppas att dom ska få stanna hur som helst. Jag är ibland lite tvetydig i sånna här fall med att folk ska få stanna eller inte men det är ju fruktansvärt stor skillnad om man varit här en vecka eller hunnit bygga upp ett helt liv, barnen har gått 8år i skolan, det här är deras hem! Fy fan att inte migrationsverket skäms!! jag blir faktiskt väldigt upprörd och jag är glad att jag lever i ett tryggt land och inte har behövt fly pga av olika omständigheter, för tänk er själva att leva i denna ovisshet, komma till ett nytt land lära er ett nytt språk o seder, lämna kanske delar av familjen och vänner. Och så ska man va så jävla tacksam! Inte lätt att vara tacksam när man inte har nåt att välja på! Det måste ju finnas ett sätt att iaf göra systemet lite fortare så folk inte ska behöva vänta i 8år innan det träder i kraft iaf. Jag vet att jag inte är den bästa att diskutera detta ämne för jag är inte 100% insatt men det är nog ingen. Känner i alla fall med alla som behöver utstå detta och speciellt när det tar sån fruktansvärd tid. Ingen mår väl bättre för att jag tycker synd om någon men iaf!
//Martina

Kommentera här: